Kzel msfl vvel ezeltt rntotta le a leplet az Activision a Total War sorozat legjabb rszrl, amely a Rmai Birodalom trtnelmt fogja feldolgozni. A fejleszt a Creative Assembly, a jtk cme pedig Rome: Total War.
A Creative Assembly 1999-ben kezdte fejleszti plyafutst, els prblkozsa a Rugby 2001 volt, amely az Electronic Arts-hoz ktdik. Ekkortjt mr elkezdtk fejleszteni a Shogun: Total War-t, amely a Total War-ok satyjnak szmt. A megjelens 2000-ben kvetkezett be, az sszes vezet jtkjsg 90% felett rtkelte. Az els olyan stratgiai jtk volt, amely rendesen kihasznlta hrom dimenzi adta lehetsgeket. A sorozat 2. rsze, a Medieval: Total War 2002-ben az akkori ECTS-en debtlt, ugyancsak sikert aratott.
A Rome: Total War hatsosan mutatkozott be a 2003-as E3-on s az ECTS-en is. A legjobb hbors jtknak vlasztotta tbb neves jtklap is. Az idei E3-on is mg ott volt a jtk, s a Wargamer.com, a Firing Squad, a Game Revolution, a GameSpy s az IGN is a legjobb stratgiai jtknak vlasztotta. gy tnik a Total War-szria meglepetst nem fog okozni, hozza a szoksos kivl formjt.
A cmbl mr kiderlt, hogy ebben a rszben Rma hadviselst bzzk rnk a fejlesztk - persze maga Rma ellen is harcolhatunk majd. Lehetsgnk lesz rmai lgisok, grg phalanxok, barbr hordk mellett a karthgi s az egyiptomi haderket is vezetsnk al vonni. A kampny md rszletes belltsokkal br majd, hogy a szletett hadvezrek mellett a vasrnapi Napleon is megtallja lehetsgeit.
A kpekbl gondolom szpen lthat, hogy a grafikai motor jabb csodt mutat. Ezt mi sem bizonytja jobban, mint hogy ismeretterjeszt sorozatokban is hasznljk, ahol a csatajeleneteteket a jtk motorjval renderelik. A program tbb mint 10.000 egysget tud egyszerre megjelenteni. Ez magban is kiemelked, de ehhez mg hozztartozik, hogy az egysgek rszletesen le vannak modellezve s a mozgsuk motion-captured technikval lett elksztve.
Az effektek pedig, ht, lsstok szemeitekkel, direkt olyan kpeket vlasztottam ahol nagyon szpen ltszanak a fst, por, tz s fny effektek. Egyszval a stlus rajonginak jabb ktelez darab rkezik szeptember 22-n.